פתח דבר - הספר מלכות ישראל הפעם ספר המוקדש כולו ל"מלכות ישראל" שהיא מלכות שמים, "מלכותא דארעא כעין מלכותא דרקיעא" (ברכות נח ע"א, זוה"ק ח"א קנז ע"א), והקמת "מדינת ישראל" בשנת תש"ח שזכינו לכינונה אחרי כאלפיים שנות גלות קשות ביותר, היא באמת "ראשית צמיחת גאולתנו", והתגשמות חזון נביאי ישראל, ולכן מעבר לכל חובה מוסרית להודות ולקלס לה' על גאולתנו ופדות נפשנו, ישנה חובה הלכתית להגיד זאת בתפילה כבכל חג באמירת "הלל גמור" כדי לשבח לפאר ולהלל את הבורא על הטוב אשר גמלנו בחידוש תחייתנו הלאומית, בזקיפת קומתנו הלאומית, התורנית הדתית והאמונית, בעיני העמים שדיכאונו ושיעבדונו קשות, וגם בעיני חלוש האמונה, התקוה והבטחון בעמנו.
קרא עודלקט מקורות על "מלכות ישראל" במקרא ובדברי חז"ל
קרא עודמצוות מינוי מלך ודיון הלכתי ראשי פרקים: מצוות מינוי שופטים מצוות מינוי מלך הרוגז על בקשת מלך פסק הלכה שיטת האברבנאל מעלת שאול והאם דינו כמלך? התנגדות האברבנאל למוסד המלוכה פסק הרמב"ם
קרא עודזכיית שבט יהודה במלכות ישראל
קרא עודהמלכות, ירושה בשושלת המלוכה הספרי בשופטים : "שום תשים עליך מלך" דורש הספרי "שאם מת מנה אחר תחתיו". והנה קשה על הספרי מה צורך לדרוש שאם מת המלך נמנה אחר תחתיו, הרי המלוכה היא ירושה (הוריות יא; ורמב"ם פ"א ממלכים ה"ו) שנאמר "למען יאריך ימים על ממלכתו הוא בניו בקרב ישראל" (דברים יז, כ) ודרז"ל "שאם מת עומד בנו תחתיו" (ספרי שם, ותוספתא שקלים פ"ד ה"כ, ורמב"ם הל' כלי המקדש פ"ד ה"כ)?
קרא עודא. המקור הרמב"ם (הל' מלכים פ"א ה"ז) כתב: כשמעמידים המלך מושחין אותו בשמן המשחה שנאמר "ויקח שמואל את פך השמן ויצוק על ראשו וישקהו" (שמו"א י, א), ומטרת המשיחה היא לסמל את הזכיה במלכות לו ולזרעו אחריו, ולכן המלך נקרא "משיח ה'" (שמו"א ב, י).
קרא עוד"מדינה" ו"מלכות" במקרא ובדברי חז"ל
קרא עודהקמת המדינה היהודית לאור ההלכה והאמונה
קרא עודהלכה ודמוקרטיה – הילכו שניהם יחד?!
קרא עודהמדיניות של מדינת ישראל לאור התורה
קרא עודמגמת השלטון האזרחי בישראל
קרא עודערך המדינה
קרא עוד