ג- תוקף דברי חכמים והחיוב לציית להוראותיהם במסכת שבת (כג, א) מביאה הגמרא שעל הדלקת נ"ח מברכים "אשר קידשנו במצוותיו וציוונו להדליק נר של חנוכה" ושואלת הגמ' "והיכן ציוונו" - מהציווי "לא תסור מכל הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" (דברים יז, יא), יוצא שהחיוב להישמע לחכמינו נקבע בהלכות חנוכה, כלומר תוקף חילם של רבנן הוא הלוז של נס חנוכה, בחז"ל מובא שהיוונים ביקשו מישראל "כתבו לכם על קרן השור שאין לכם חלק באלוקי ישראל וביקשו מהם לבטל קידוש החודש" (בר"ר פ"ב, ד) ותמוה מה החידוש בקידוש החודש ולמה דוקא ביטול החודש!
קרא עודכיבוד חכמי ישראל ולאור מעלת חכמי ישראל, נצטווינו לכבד חכמי התורה, להביע הערכה והערצה ללומדיה, וקיימת תועלת גדולה לכיבודם, להרמת קרנם וכמו שכתב רבנו יונה (שערי תשובה שער ג, קמז).
קרא עוד